Hoe genereer ik leads voor mijn onderneming?

Leads genereren zodat je meer verkopen realiseert? Klinkt goed, toch? Het internet gooit je dood met hoe je leads genereert en wat de juiste strategie voor je is. Maar is dat ook wel altijd het juiste om te doen?
Je faalt sneller dan je denkt

Stop in de eerste plaats met je te focussen op je product. Wat denk je? Dat ze zich interesseren in hoe goed jij het inpakt om vervolgens de laagste prijs aan te bieden?

Heb je een onweerstaanbaar aanbod met het beste product van de wereld? Onthoud dat je alsnog kan falen als niemand weet dat het product ook écht het beste product is.
En je faalt net zo hard als al die andere startups falen na enkele jaren.
Focus je liever op kwalitatieve leads! Heb je veel leads en een gemiddeld product? Dan ben je nog steeds een winnaar!
Voilà. En daarom ben je hier. Maar hoe genereer je nu leads?
Leads genereren? Waar begin je mee?
Kom erachter hoe je doelgroep eruit ziet. Wie koopt je product? Wie is je ideale klant en dus ook een kwalitatieve lead? Beschrijf aan de hand van kritische vragen wie je doelgroep is:

  • Man of vrouw
  • Leeftijd
  • Regio
  • Interesse
  • 
Financiële staat

Door je doelgroep onder de loep te nemen weet je meteen waar ze actief zijn.
Welke kanalen hanteer je?
Er zijn verschillende kanalen om je potentiële klant te bereiken. Maar welke is nu effectief? Waar vind jij je ideale leads voor je bedrijf?
Vind antwoorden op de volgende vragen om erachter te komen waar je moet starten:

  • Waar surft je potentiële klant?
  • Waar is hij naar op zoek? Welke info en waar kunnen ze het vinden?
  • Wat is het meest gebruikte social media kanaal?
  • Hoe formeel is je bedrijf? LinkedIn is goed voor formele bedrijven

Kom ook te weten welk kanaal het beste bij je past als het draait om advertenties, om meer bereikbaarheid te krijgen.
Kies je voor Google Ads, de betalende advertenties bovenaan in Google? Of voor de betalende Facebook advertenties? Het is afhankelijk van wat je verkoopt en waar je doelgroep het zoekt.
Nu is het tijd voor de juiste content
Heb je je doelgroep en de verschillende kanalen onder de loep genomen? Dan is het nu tijd voor de juiste content, zodat je je doelgroep kan motiveren en converteren naar leads. Je content moet perfect passen bij hetgeen wat je aanbiedt én wie je ideale klant is. Zit je doelgroep tussen de 18 en 25 jaar oud? Schrijf dan niet zoals je aan een 60-plusser schrijft, maar pas je aan, alleen zo genereer je leads.
Soorten content
Er zijn verschillende manieren om leads te verzamelen. Denk aan een blog, een e-book of whitepaper, aangevuld met social media posts en wekelijkse e-mails.
Wil je je tijd liever spenderen aan belangrijke taken waar jij meester in bent? Groot gelijk! Laat het genereren van leads maar aan ons over. Vul het contactformulier in voor een vrijblijvend gesprek…

 

    https://yebagency.be/wp-content/uploads/2023/01/Yeb-Agency.png
    Contacteer ons
    +32 3 450 11 91

    Abonneer u vandaag nog op onze nieuwsbrief om updates over het laatste nieuws, releases en speciale aanbiedingen te ontvangen. Wij respecteren uw privacy. Uw informatie is veilig.

      ©2022 Yeb Agency. All rights reserved | Terms of Service | Privacy Policy